poniedziałek, 12 lutego 2018

Infografika, która nie nudzi

Jak wykonać infografikę, żeby nie była nudna? Na co szczególnie zwrócić uwagę, projektując dobrą infografikę do magazynu custom publishing?

Infografika to skomplikowana informacja przedstawiona, dla ułatwienia jej odbioru, za pomocą grafiki. Dlatego powinna jak najprostsza, przejrzysta, a zarazem zrozumiała dla czytelnika.

Jeżeli grafika przedstawia wyniki finansowe, można zamiast klasycznych słupków zaproponować np. stosy monet, przy których umieścimy odpowiednie dane. Kiedy chcemy pokazać etapy sprzedaży, uwidocznijmy je na obrazkach z odpowiednimi opisami i strzałkami ilustrującymi przejście z jednego etapu do kolejnego.

Co bardzo ważne, należy pamiętać, by nie zapędzić się w artystycznej kreacji. Infografika ma przede wszystkim służyć przekazywaniu informacji, a dopiero potem być ładnym obrazkiem, a nie na odwrót. To nie jest także konkurs innowacyjności grafików – pamiętajmy, że najważniejszym beneficjentem tych treści, które uwidoczniamy w infografice, jest nasz czytelnik i to on ma być dobrze poinformowany oraz zadowolony z dobrego zrozumienia przekazu.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza