poniedziałek, 26 lutego 2018

Font – on także jest komunikatem (2)

Przedstawiamy podstawowe informacje o fontach, które stosujemy w magazynach custom publishing.

Najprościej mówiąc, rozróżniamy dwa typy fontów: szeryfowe i bezszeryfowe. Szeryfowe to inaczej fonty dwuelementowe, a więc takie, w których każda litera składa się z dwóch elementów – podstawowego i zakończenia (szeryfu). Rozpoznać ją można po zakończeniach – niewielkich ozdobnikach na krawędziach liter. Najpopularniejszym fontem szeryfowym był przez ostatnie lata Times New Roman. Popularne są również: Dutch, Garamond, Georgia. Z kolei fonty bezszeryfowe są jednoelementowe, proste. Fonty bezszeryfowe to np.: Swiss, Century Gothic, Impact, Tahoma, Verdana.

Kiedy powinniśmy stosować fonty szeryfowe, a kiedy bezszeryfowe? Fonty szeryfowe stosuje się zazwyczaj w tekstach, które odbiorca czyta z bliska i łatwo mu skupić wzrok na poszczególnych wyrazach, bowiem szeryfy prowadzą wzrok wzdłuż linii tekstu, np. w tekstach magazynów custom publishing. Natomiast fontów bezszeryfowych częściej używa się w tytułach lub krótkich tekstach, które odbiorca czyta z większej odległości, więc dzięki prostszym fontom uzyskuje się większą czytelność wyrazów.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza