poniedziałek, 19 lutego 2018

Font – on także jest komunikatem (1)

Czy dobór odpowiednich fontów ma duże znaczenie dla jakości magazynu custom publishing? Może ważne jest tylko to, aby był czytelny i wszystko „mieściło się” dzięki jego użyciu?

Jeżeli uświadomimy sobie, że oprócz grafiki, czytelnik skupia się przede wszystkim na czytaniu tekstów – zapisanych przecież konkretnymi krojami fontów, jego wybór należałoby uznać za podstawowy i bardzo istotny z punktu widzenia atrakcyjności dla czytelnika. Stosując nieodpowiednie fonty lub zły ich rozmiar, możemy nawet zniechęcić odbiorców do zainteresowania treścią!

Pamiętajmy, że biuletyn firmowy powinien być nie tylko estetyczny, ale przede wszystkim czytelny. Dlatego przed wyborem fontów zastanówmy się nad praktyczną stroną gazety. Często fonty gazety firmowej są sugerowane przez księgę identyfikacji wizualnej korporacji – z tym dyskutować raczej nie możemy. Natomiast decyzja o rozmiarze i efekcie fontów często zależy od nas.

Zastanówmy się, kto nas czyta i w jaki sposób? Na papierze czy na komputerze? Przy biurku czy w hali produkcyjnej? W pracy czy w domu? Kiedy wyobrazimy sobie lekturę naszej gazety przez konkretnego odbiorcę, łatwiej nam będzie dobrać odpowiedni rodzaj fontu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz