poniedziałek, 22 lutego 2016

Ważny temat numeru

W prasie komercyjnej, ale także w magazynach custom publishing trzon numeru stanowi zawsze temat wiodący. Czasem jednak zgromadzone do kolejnego numeru biuletynu firmowego materiały nie pozwalają wyróżnić konkretnego tematu numeru. Czy naprawdę jest on konieczny?

Temat numeru jest niezmiernie ważny, ponieważ w każdym numerze publikujemy od kilkunastu do kilkudziesięciu informacji, ale powinniśmy umieć wybrać z nich tę, która jest najważniejsza. To porządkuje konstrukcję numeru i ułatwia lekturę czytelnikom.

Powinien to być materiał, który z punktu widzenia całej gazety, a także swojej rangi, aktualności, wartości merytorycznej, jest najważniejszy na tle innych materiałów w numerze. Może to być artykuł dotyczący kwestii ważnej dla pracowników (w biuletynie wewnętrznym), klientów czy partnerów (kiedy wydajemy biuletyn custom publishing zewnętrzny), a także np. wywiad z jedną kluczowych w firmie osób, materiał o nowym produkcie czy usłudze, ważnych z punktu widzenia firmy. Tematami numeru mogą się też stać materiały o charakterze prezentacji ważnych osiągnięć działów czy konkretnych pracowników albo wiązać z różnymi okazjami; jubileuszami, świętami, wakacjami, rozstrzygnięciami konkursów czy rankingów, w których firma zajęła znaczące miejsce.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz