poniedziałek, 15 lutego 2016

Poznać opinię czytelników (2)

Badanie czytelników to najlepszy sposób, aby sprawdzić, czy jest on dla odbiorców atrakcyjny. To także świetny sposób, aby dowiedzieć się, co ewentualnie można w gazecie poprawić, udoskonalić, jak ją wzbogacić. W drugim wpisie na ten temat podajemy kilka dodatkowych wskazówek.


Warto pamiętać, aby ankieta, za pośrednictwem której badamy czytelników naszego magazynu custom publishing, nie była zbyt długa. Powinniśmy zadać maksimum 10–12 pytań. Sposób komunikacji redakcji biuletynu z czytelnikami powinien być maksymalnie uproszczony. W przypadku ankiety elektronicznej, możemy wysłać do czytelników e-mail z linkiem do ankiety. Wtedy pracownicy naszej firmy mogą wypełnić ankietę poprzez kilkanaście kliknięć i szybko wrócić do swoich obowiązków. Ma to także pulsy przy zliczaniu opinii – wszystkie dane są od razu w formie elektronicznej.

Istotne są także nagrody dla uczestników badania czytelniczego. Nie muszą to być rzeczy o wysokiej wartości materialnej, ważne, aby były cenne dla tej konkretnej grupy osób. Im ciekawsze i bardziej trafiające w potrzeby odbiorców nagrody wymyślimy, tym większa jest szansa, że dostaniemy satysfakcjonująca liczbę wypełnionych ankiet.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz