poniedziałek, 9 marca 2015

Nieoficjalne informacje w custom publishing?

Custom publishing i nieoficjalne informacje

Czy informacje zdobywane od pracowników podczas niezobowiązujących rozmów, które mogą być ciekawe z punktu widzenia czytelnika biuletynu firmowego, można wykorzystywać i na jakich zasadach?

Jeżeli takie informacje mają wartość z punktu widzenia czytelnika, który o nich przeczyta, to tak. Oczywiście takie informacje powinniśmy potwierdzić w innym źródle lub nawet w dwóch źródłach, jeżeli jest to możliwe oraz poinformować pracownika, z którym rozmawiamy, że będziemy chcieli taką informację wykorzystać. Nie musi to oznaczać, że będziemy podawać dane informatora, zwłaszcza, jeżeli taka informacja nie ma dużego znaczenia dla samego materiału.

Potwierdzanie zdobytych informacji w innym źródle jest jednym z podstawowych obowiązków dziennikarskich, redakcyjnych, również w biuletynie custom publishing. Najważniejszy powód to potwierdzenie autentyczności informacji. Nie ma nic gorszego niż wprowadzanie w błąd czytelników nieprawdziwymi informacjami, plotkami. Powoduje to komunikacyjny chaos, który później trudno ogarnąć.

Innym powodem może być potrzeba uzupełnienia przekazanej informacji. Często nasz informator tylko zajawia jakiś temat, a do nas już należy jego rozwinięcie i potwierdzenie w innych źródłach, u innych osób. W sytuacji, gdy nie mamy gdzie potwierdzić otrzymanej informacji, sami powinniśmy ocenić, na ile jest ona wiarygodna i czy warto bez sprawdzenia ją publikować. W większości przypadków odpowiedź na tak postawione pytanie powinna brzmieć negatywnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz