poniedziałek, 2 czerwca 2014

Spis treści – naprawdę konieczny?

Kto czyta spis treści? Czy naprawdę jest on potrzebny? Przy jakiej objętości biuletynu custom publishing warto umieszczać w gazecie spis treści?

Biuletyn, który ma 16–20 stron lub więcej, powinien być opatrzony spisem treści. Przy mniejszej objętości, spis treści w magazynie prasy firmowej jest przerostem formy nad treścią.

Są dwie szkoły tworzenia spisów treści, które stosuje się w prasie komercyjnej i custom publishing. Pierwsza z nich mówi o tym, że spis treści układamy zgodnie z kolejnością pojawiających się materiałów. Wtedy podajemy oczywiście tytuł tekstu i numer strony, na której się znajduje. Gdy na spis treści mamy dużo miejsca, rzeczywiście warto rozwinąć tytuł tekstu o jedno zdanie informujące o zawartości materiału. To niewątpliwie dodatkowa pomoc dla czytelnika szukającego interesujących go treści. Możemy również podawać nazwę działu, w którym znajduje się grupa kolejnych tekstów.

Druga szkoła zakłada, że spis treści zawiera materiały z numeru uszeregowane pod względem tematyki poruszanej w biuletynie. Według tego klucza podajemy tytuły tekstów i strony, na których te teksty się znajdują. Tutaj również możemy dodać jednozdaniowe rozwinięcia tytułów. Decyzja, który model spisu treści wybrać, należy do redakcji czy agencji custom publishing. W większości gazet stosuje się jednak pierwszy wariant.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz