Czy standardowy format A4 jest najbardziej adekwatny jako format naszego biuletynu firmowego? Jakie są tendencje na rynku?
Format A4 jest rzeczywiście najbardziej popularnym formatem publikacji custom publishing, ale z roku na rok to się zmienia, zwłaszcza tam, gdzie duży udział w powstawaniu biuletynu ma agencja custom publishing Warszawa. Proponujemy rozważenie formatów zbliżonych do A4, ale trochę bardziej kwadratowych. A4 jest formatem prostokątnym, w którym wizualnie szerokość strony w stosunku do wysokości strony jest zbyt mała.
Efektem tego każda strona w magazynie firmowym jest trochę za wąska na ciekawą prezentację treści. Wystarczy nieznacznie zmienić proporcje, a efekt będzie zdecydowanie lepszy.
Format coraz częściej stosowany, 200 x 280 mm, choć mniejszy niż A4 (210 x 297 mm), jest bardziej kwadratowy. Proporcje między dłuższym a krótszym bokiem są lepiej dobrane, przez co każda strona ładniej się prezentuje, a atrakcyjniej wyglądają na niej zwłaszcza zdjęcia. Szersze strony to również większe pole do popisu dla projektanta layoutu. Można zastosować dużo więcej ciekawych rozwiązań niż w klasycznym A4. Format taki sprzyja również zastosowaniu na większej przestrzeni światła, które w odbiorze strony i jej ocenie odgrywa znaczącą rolę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz