wtorek, 7 stycznia 2014

A4 czy kwadrat?

Właściwa zmiana proporcji stron wpłynie na poprawę czytelności biuletynuCzy standardowy format A4 jest najbardziej adekwatny jako format naszego biuletynu firmowego? Jakie są tendencje na rynku?

Format A4 jest rzeczywiście najbardziej popularnym formatem publikacji custom publishing, ale z roku na rok to się zmienia, zwłaszcza tam, gdzie duży udział w powstawaniu biuletynu ma agencja custom publishing Warszawa. Proponujemy rozważenie formatów zbliżonych do A4, ale trochę bardziej kwadratowych. A4 jest formatem prostokątnym, w którym wizualnie szerokość strony w stosunku do wysokości strony jest zbyt mała.

Efektem tego każda strona w magazynie firmowym jest trochę za wąska na ciekawą prezentację treści. Wystarczy nieznacznie zmienić proporcje, a efekt będzie zdecydowanie lepszy.

Format coraz częściej stosowany, 200 x 280 mm, choć mniejszy niż A4 (210 x 297 mm), jest bardziej kwadratowy. Proporcje między dłuższym a krótszym bokiem są lepiej dobrane, przez co każda strona ładniej się prezentuje, a atrakcyjniej wyglądają na niej zwłaszcza zdjęcia. Szersze strony to również większe pole do popisu dla projektanta layoutu. Można zastosować dużo więcej ciekawych rozwiązań niż w klasycznym A4. Format taki sprzyja również zastosowaniu na większej przestrzeni światła, które w odbiorze strony i jej ocenie odgrywa znaczącą rolę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz