
Na początku należy jasno określić rolę takiego zespołu. Powinien być on przede wszystkim odpowiedzialny za kształt merytoryczny magazynu custom publishing. Na pewno zespół redakcyjny powinien spełniać znaczącą rolę w rozwijaniu publikacji, dzięki własnej kreatywności, ciągłemu i aktywnemu poszukiwaniu nowych tematów oraz informacji zwrotnej o biuletynie.
Część firm z racji braku kadr czy odpowiedniego budżetu nie może pozwolić sobie na więcej niż jedną osobę do prowadzenia biuletynu firmowego i też często jest to jedno z wielu zadań, którymi ta osoba zajmuje się w firmie. Nie jest to rozwiązanie najlepsze z możliwych. Jednej osobie bardzo trudno jest udźwignąć całą pracę. Dlatego warto stworzyć zespół redakcyjny, w skład którego będą wchodzić reprezentanci poszczególnych działów, oddziałów firmy lub wybrani pracownicy, którzy przede wszystkim chcą aktywnie tworzyć biuletyn, są świadomi pracy związanej z tym projektem i wiedzą, jakie korzyści dzięki wydawaniu publikacji firmowej mogą mieć osoby zaangażowane w tworzenie biuletynu, dział, w którym pracują i całe przedsiębiorstwo. Uzupełnieniem zespołu powinna być agencja custom publishing Warszawa, która przygotuje magazyn profesjonalnie.
Ważne jest, żeby zespół redakcyjny był różnorodny – osoby wchodzące w jego skład powinny reprezentować maksymalnie różne działy, obszary firmy. Dzięki temu taki zespół bardziej odzwierciedla faktyczny obraz firmy.
Zespół redakcyjny nie musi zajmować się wszystkimi pracami związanymi z biuletynem. To, co zajmuje najwięcej czasu, czyli pisanie tekstów, mogą robić inne osoby. Zadaniem zespołu redakcyjnego w takim przypadku może być znalezienie osób, które będą najlepszymi autorami konkretnych tekstów i zachęcenie ich do próbowania swych sił oraz realizowania własnej kreatywności w pisaniu tekstów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz