wtorek, 29 stycznia 2013

5 zasad dobrego tytułu w custom publishing

Dobry tytuł przyciąga uwagę odbiorcy w gąszczu innych nagłówków. Jeśli jest dobrze i ciekawie sformułowany, zachęci do przeczytania artykułu w magazynie custom publishing nawet osoby wcześniej niezainteresowane tematem.

5 zasad
Aby tytuł skłonił do lektury, warto pamiętać o kilku zasadach stosowanych w dobrych agencjach wydawniczych:
1. Zwięzłość. Tytuł powinien być możliwie krótki, a zarazem esencjonalny, możliwie najzwięźlej oddający istotę treści artykułu. Najlepiej – od 1 do 4 słów.
2. Słowa kluczowe. Dzięki nim dużo łatwiej będzie odnaleźć artykuł w wyszukiwarce internetowej.
3. Neutralność. Ta zasada obowiązuje tytuły newsów, natomiast przy innych rodzajach tekstów – jest zalecana. Na pewno jednak tytuł nie powinien nieść obraźliwych lub wulgarnych treści.
4. Niebanalność. Ciekawy, oryginalny (i poprawnie utworzony!) neologizm na pewno zwróci uwagę czytelnika w prasie firmowej.
5. Skojarzenia i nawiązania. Dobry tytuł odwołuje się do skojarzeń związanych z naszą kulturą i obyczajowością, łatwą do odczytania dla wszystkich.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz