Zdarza się, zwłaszcza początkującym dziennikarzom custom publishing, że brakuje pomysłu na tekst. Trudniejsze od napisania dobrego tekstu często bywa wymyślenie jego tematu. Możemy wtedy skorzystać z poniższych rad.
1. Przyjrzyjmy się głównym wiadomościom z bieżącej prasy.
Czy wydarzyło się coś ciekawego, co warto zgłębić w kontekście naszej firmy? Wydarzenie branżowe, o którym w prasie pojawiła się zaledwie krótka wzmianka, a dla naszej firmy będzie czymś interesującym?
2. Polemizujmy z wybraną tezą.
Czasem można skorzystać z cudzego pomysłu, tyle że nie chodzi o plagiat, a polemikę. Przedstawmy swój (inny) punkt widzenia na daną sprawę.
3. Przejrzyjmy fora internetowe.
Wejdźmy na fora internetowe, gdzie dyskutuje się na tematy, związane z naszą dziedziną zainteresowań? Co wzbudza największe emocje wśród internautów? Jakie problemy są omawiane? Może warto zainteresować się nimi w naszym artykule do prasy firmowej?
4. Nawiążmy do ważnego wydarzenia czy święta danego miesiąca/kwartału.
Nawet jeśli wydaje nam się, że np. o walentynkach napisano już wszystko, to spróbujmy przedstawić nasze wyobrażenia o celebrowaniu takiej okazji. Albo poszukajmy zwyczajów, które są praktykowane w jakimś naprawdę egzotycznym miejscu. Będzie to wymagało więcej pracy, ale za to zaskoczymy odbiorcę!
5. Zróbmy sondę wśród znajomych, pracowników.
Oczywiście takich, którzy reprezentują naszą grupę docelową. Zapytajmy, o czym chcieliby przeczytać.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz