Logo firmy to jej wizytówka. Ważne jest, aby współgrało z jej działalnością. Nie może być zbyt krzykliwe ani abstrakcyjne. Najlepsze jest proste, które łatwo kojarzy się z firmą i najważniejsze – zapada w pamięć.
Oto 10 zasad, które warto wziąć pod uwagę przy projektowaniu swojego logo:
1. Prostota – oryginalne, ale proste bez enigmatycznych kształtów logo, aby można je łatwo zapamiętać.
2. Skojarzenie z tematem – symbol musi się kojarzyć z nazwą firmy i jej branżą.
3. Brak abstrakcji – wypromowanie marki abstrakcyjnej wymaga więcej czasu i wysiłku.
4. Szybkie do zapamiętania – powinno się pozytywnie kojarzyć z firmą.
5. Podwójne znaczenie – pierwsze znaczenie dosłownie odnosi się do firmy, drugie jest przenośne, które jest zagadką i podnosi atrakcyjność logo,
6. Ograniczona symbolika – przesadna symbolika znaczenia może w konsekwencji prowadzić do dezorientacji w działalności firmy.
7. Istota szczegółów – każdy z elementów powinien być przemyślany, każdy z nich powinien odegrać swoją rolę.
8. Właściwa kolorystyka – kolory są istotne, ponieważ przekazują wiele informacji, dobór koloru powinien być analogiczny do branży, jaką zajmuje się firma.
9. Odpowiedni kształt – standardowo brane są pod uwagę prostokąt, kwadrat i koło, ale można spróbować czegoś innego, bo figur jest znacznie więcej.
10. Profesjonalizm wykonania – najrozsądniej jest zlecić wykonanie logo grafikowi lub agencji custom publishing, bo zazwyczaj jest to gwarancja dobrej jakości wykonania.
Źródło: http://tpsdruk.wordpress.com/2012/09/04/10-rad-na-zaprojektowanie-logo-firmy/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz