poniedziałek, 3 września 2012

7 najczęściej popełnianych gaf komunikowania zmian

Umiejętność radzenia sobie w procesie wdrażania zmian to jedno z kluczowych zadań osób zajmujących się komunikacją wewnętrzną w firmie. W trakcie procesu wdrażania zmian popełnia się wiele błędów. Oto siedem najczęściej popełnianych gaf:

7 zachowań, których powinieneś unikać
1. Brak klarownej odpowiedzi na cztery pytania
Jeśli zabraknie jasnej odpowiedzi na pytania: Dlaczego się zmieniamy? Dokąd zmierzamy? Jak do tego dojdziemy? Co to dla mnie oznacza? Oznacza to, że właściwa komunikacja została zachwiana.

2. Zapominanie, że zmiany tworzą ludzie
Często się zapomina o wpływie ludzkich zachowań na proces zmian, a to ludzie je tworzą.

3. Niepokorni szefowie
Kolejnym popełnianym błędem jest brak pokory ze strony szefa. Przywódcy muszą swoją postawą dać dowód na to, że stać ich na odrobinę empatii w stosunku do pracowników.

4. Ignorowanie pytań
Podczas zmian ludzie zadają wiele pytań, ponieważ nurtują ich wątpliwości. Kończy się to brakiem odzewu na zadane pytania.

5. Oczekiwanie współczucia w zamian za lekceważenie
Szefowie zapominają, że pracownik ma również życie osobiste. Trzeba czasem wysłuchać zwierzeń podwładnego, aby móc go lepiej zrozumieć, a tym samym wprowadzić istotne zmiany.

6. Brak wsparcia kierowników liniowych
W trakcie procesu wdrażania zmian to kierownicy liniowi odgrywają kluczową rolę. Niedostateczne zaangażowanie tych pośredników prowadzi do chaosu.

7. Prezentacja ważniejsza niż konwersacja
Zastępowanie komunikacji „face to face” jakąś prezentacją komputerową nie poprawi sytuacji w firmie. Rozmowa to dzielenie się pomysłami, przemyśleniami, pomocnymi przy scalaniu zespołu.

Źródło: http://komunikat.rrcc.pl/2012/08/siedem-glownych-grzechow-komunikowania-zmian/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz