poniedziałek, 16 grudnia 2019

Oceniamy okładkę magazynu „Dobra Energia”

Omawiamy okładkę magazynu custom publishing, który jest wydawany dla pracowników Grupy Kapitałowej PKP Energetyka.


Okładkę zaprojektowano na białym tle. Dominującym elementem jest ciekawie zaprojektowana winieta magazynu, która zajmuje tylko prawą połowę góry okładki. Składa się ona z nazwy dwuwyrazowego tytułu napisanego bardzo mocnym szeryfowym fontem. Pierwsze litery słów – ułożone jedno pod drugim – „dobra energia” dobrano do kolorów sygnetu z logotypu firmy. Litera „d” jest w kolorze żółtym, a „e” w kolorze czerwonym. Pozostałe litery mają kolor czarny. Po lewej stronie napisu ułożony pionowo, znajdują się numer i data wydania. Wers ten zakończono elementem graficznym w postaci grubej czarnej kreski, idącej na spad okładki. Pod nazwą umieszczono nazwę wydawcy magazynu.

Poniżej, w lewej połowie, umieszczono dwie czarne zajawki, składające się treści właściwej, napisanej szeryfowymi wersalikami oraz opisowej, napisanej fontem bezszeryfowym. Obok jest kontynuacja elementu graficznego z winiety, czyli gruba czarna kreska, mająca za zadanie oddzielenie dużej zajawki w kolorze czerwonym. W treści opisowej zastosowano tutaj font szeryfowy.

Głównym elementem okładki jest kolorowa grafika w kształcie stylizowanym na grecką budowlę, której zarys utworzono z niezliczonej liczby ludzkich sylwetek. Na obraz ten nałożono biały trójkąt (tympanon owej budowli) w celu umieszczenia na nim logotypu mówiącego o aktualnym wydarzeniu w firmie. Logo to jest również w kolorach firmowych. Pod nim znajduje się czarny napis zajawiający poniżej umieszczone informacje. Są one napisane czarnym fontem i wkomponowane w białe prostokąty.

Całość zamyka logotyp firmy złożony z dwukolorowego sygnetu i nazwy w kolorze czarnym.

Jeżeli chodzi o odbiór całości okładki biuletynu firmowego to warto ograniczyć style użytych fontów oraz podnieść zajawki wyżej w górę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz