Czasem w redakcjach prasy custom publishing zastanawiamy się, kiedy powinniśmy wykorzystywać artykuł publicystyczny jako formę dziennikarską naszego materiału? Jak się do niego zabrać, jakie rządzą nim reguły?
Artykuł publicystyczny wykorzystujemy w pasie firmowej wówczas, gdy zależy nam w pierwszym rzędzie na przedstawieniu argumentacji tez autora i ich udowodnieniu lub zaprzeczeniu poprzez analizę i ocenę.
Artykuły publicystyczne są zazwyczaj dużo dłuższe od informacji i bardziej wymagające w odbiorze dla adresatów, zmuszając ich do większego zaangażowania w czytanie. Także od autora napisanie takiego tekstu wymaga większego kunsztu. Materiały muszą być wnikliwie i rzetelnie przygotowane, przemyślane, a wywód musi być jasny i prosty w argumentacji.
Taki artykuł trudno jest przygotować z dnia na dzień, albo nawet w parę dni, dlatego pamiętajmy, aby tego rodzaju teksty planować i zamawiać u autorów czy w agencji custom publishing z większym wyprzedzeniem czasowym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz