poniedziałek, 25 stycznia 2016

Źródła wiedzy o słownictwie

Gdzie redakcja może szukać objaśnień specjalistycznych pojęć z zakresu branży wydawniczej, które usprawnią komunikację z agencją wydawniczą?

W komunikacji niezmiernie ważne jest – jeśli ma być ona skuteczna – aby wszyscy uczestnicy przekazu komunikatów porozumiewali się tym samym lub podobnym językiem. Szczególnie wyraźnie widzimy tę zasadę, kiedy próbujemy się porozumieć z kimś, kto mówi innym językiem, którego my nie znamy – mimo najszczerszych chęci, zarówno my, jak i nasz interlokutor, czujemy się bezsilni.

Dlatego, aby firma, korzystająca z usług agencji custom publishing, mogła się bez zakłóceń porozumiewać się z jej specjalistami, warto, aby zespół redakcyjny znał pojęcia specjalistyczne z branży wydawniczej np. takie, jak: kolumna, łam, piksel, gramatura papieru i wiele innych – bardzo potrzebnych w tej pracy.

Dobrym pomysłem jest zakupienie dla zespołu redakcyjnego podstawowej biblioteczki – podstawowych słowników oraz kluczowych publikacji dotyczących rynku wydawniczego. Innym świetnym źródłem tych pojęć są portale firm PR i wydawniczych oraz custom publishing, które oprócz oferty usługowe-handlowej zawierają też często sporo fachowej wiedzy.

Polecamy Państwu szczególnie słowniki, książki i portale:
1. Słowniki: języka polskiego, ortograficzny, interpunkcyjny, wyrazów obcych, poprawnej polszczyzny, wyrazów bliskoznacznych, frazeologizmów – najlepszym wyborem będą te, wydane przez wydawnictwo PWN.

2. Książki:
- A. Benicewicz-Miazga „Grafika w biznesie”;
- J. Bralczyk „Język reklamy”;
- A. Gregory „Public relations w praktyce”;
- A. Niczyperowicz „Dziennikarstwo od kuchni”;
- W. Pisarek „Analiza zawartości prasy”;
- W. Pisarek „Retoryka dziennikarska”;
- M. Ziomecki „Vademecum redaktora”.

3. Serwisy intetrnetowe:
    www.agape.com.pl;
    www.brief.pl
    www.internetpr.pl;
    www.press.pl
    www.marketing.org.pl
    www.mediarun.pl
    www.modernamrketing.pl
    www.obp.pl
    www.vidart.com.pl.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz