poniedziałek, 4 stycznia 2016

Koszty druku

Drukowane biuletyny custom publishing, mimo rosnącej popularności komunikacji kanałami elektronicznymi, wciąż dobrze spełniają swoje funkcje – zwłaszcza w dużych firmach, w których część załogi pracuje na stanowiskach „niebiurowych”. Co wziąć pod uwagę, kalkulując koszty druku takiego magazynu?

Aby dobrze oszacować koszty, które musimy ponieść, drukując magazyn firmowy, musimy precyzyjnie określić jego parametry. Najpierw przyjrzyjmy się kształtowi magazynu – jaki ma format, na jakiej gramaturze papieru chcemy go wydrukować, jaki będzie rodzaj oprawy. Zastanówmy się, czy jest to wydawnictwo typu magazynowego, czy gazetowego? Czy drukować będziemy w pełnym kolorze, czy wykorzystując jakąś ograniczoną paletę barw?

Kolejna sprawa to technologia druku. Rozmawiając z przedstawicielem drukarni, będziemy mogli się od niego dowiedzieć, jakie są możliwości wyboru techniki druku i jak ten wybór wpływa na cenę usługi. Oczywiście, musimy również precyzyjnie określić nakład, w jakim będzie wydana nasza gazeta. Zamówienie zbyt małej liczby egzemplarzy może owocować brakiem egzemplarzy dla wszystkich współpracowników, którym chcielibyśmy je przekazać.

Kalkulując wydatki na druk, pamiętajmy, że czasem nie warto decydować się na oszczędności kosztem jakości wydawniczej naszego biuletynu. Pamiętajmy, że nawet biuletyn wewnętrzny jest wizytówką firmy na zewnątrz. Druk słabej jakości, korzystanie z tanich, ale niesolidnych drukarni czy oszczędzanie na jakości papieru to działania krótkowzroczne.

W działaniach związanych z parametrami magazynu firmowego może nam tez doradzić agencja custom publishing, która specjalizuje się w publikacjach tego typu i ma bogate doświadczenia związane z drukiem magazynów firmowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz