poniedziałek, 23 listopada 2015

Tematy do przemilczenia

Czy w magazynie custom publishing można zamieszczać dowolne treści dotyczące firmy? Jakie tematy nie powinny się w nim nigdy pojawić?

Na pewno większość redaktorów magazynów firmowych doskonale wyczuwa swoją biznesowo-dyplomatyczną intuicją, jakie tematy są w nich sferą „tabu”. Oczywiste jest, że w gazecie firmowej nie piszemy źle o naszej firmie. „Co to za ptak, który własne gniazdo kala?”.

Nie musi to jednak oznaczać, że jeśli w firmie źle się dzieje, konieczne są reformy czy udoskonalenia, magazyn milczy na ten temat jak zaklęty. Tutaj pojawia się znowu kwestia intuicji, dziennikarskiego „wyczucia” – jak sugestie dotyczące koniecznych transformacji podawać jako „gorzką pigułkę”, ale jednak w słodszej powłoce.

Drugi obszar „zakazany” to ważne informacje, które nie zostały w sposób pewny potwierdzone. Gazeta firmowa to nie sensacyjny tabloid, jego zadaniem jest przede wszystkim rzetelna informacja. Opublikowanie niesprawdzonej informacji, która następnie okaże się nieprawdziwa, może poważnie podkopać zaufanie grona odbiorców do gazety. A takie zdarzenie bardzo trudno potem „odkręcić”, wymazać z pamięci czytelników.

Jako redaktorzy custom publishing spróbujmy traktować nasze gazety tak, jakbyśmy pisali o naszym rodzinnym domu. To nas uchroni przed publikowaniem treści, które mogłyby temu domowi zaszkodzić.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz