Grafikowi musimy na pewno przekazać: zdjęcia; materiały i pomysły na infografiki (na pracę nad nimi potrzebuje więcej czasu); wytyczne do tabel i wykresów; wskazówki, jakich materiałów ma szukać w bazach zdjęć. Czasem grafik czy agencja custom publishing poprosi nas o uzupełnienia lub zdjęcia lepszej jakości. To do zadań redakcji należy komunikacja między grafikami a osobami, które przekazują materiały źródłowe.
Dobrze, kiedy ktoś z redakcji jest na stałe wyznaczony do czuwania nad pracą grafików. Często, mimo wielkich zdolności artystycznych, graficy miewają pomysły rozmijające się z zamysłami opiekunów merytorycznych tekstów. To redaktorzy z agencji wydawniczej muszą czuwać, by efekty pracy grafików były nie tylko estetyczne, ale i sensowne oraz poprawne merytorycznie. Pamiętajmy także o starannej korekcie tabel i wykresów – zwłaszcza tych z danymi. Dane często wprowadzane są ręcznie i wtedy łatwo o pomyłki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz