poniedziałek, 17 lutego 2014

Zarejestruj swój biuletyn

Ustawa Prawo prasowe zawiera informacje mogące rozwiać ewentualne wątpliwościW jaki sposób zarejestrować biuletyn firmowy i czy jest to kosztowne?


Pismo rejestruje się w sądzie okręgowym. Wniosek rejestracyjny powinien
zawierać:
• tytuł czasopisma oraz siedzibę i dokładny adres redakcji,
• dane osobowe redaktora naczelnego,
• dane o wydawcy, jego siedzibie i dokładnym adresie,
• częstotliwość ukazywania się pisma.

Po złożeniu takiego pisma sąd ma 30 dni na rozpatrzenie wniosku, ale jeżeli w tym czasie nie podejmie decyzji, na mocy prawa prasowego można rozpocząć wydawanie magazynu custom publishing. Rejestracja nie jest bardzo kosztowna.

Jakie są obowiązki i przywileje wynikające z rejestracji?
Do praw należą:
• obowiązkowe udzielanie prasie informacji,
• korzystanie z ochrony w zakresie prawa do krytyki,
• możliwość powoływania się na tajemnicę zawodową dziennikarza,
• możliwość publikowania określonych informacji ze sfery życia prywatnego
osób prowadzących działalność publiczną.

Natomiast obowiązki wynikające z Prawa prasowego to:
• konieczność ochrony dóbr osobistych i interesów informatorów
oraz osób okazujących dziennikarzowi zaufanie,
• obowiązki w zakresie tzw. sprawozdawczości sądowej,
• zakaz prowadzenia tzw. reklamy ukrytej,
• konieczność respektowania zasad publikacji sprostowań i odpowiedzi.
Polecamy przeczytanie całej Ustawy Prawo prasowe. Nie jest ona bardzo obszerna, a z pewnością pomoże w wielu wątpliwościach, również w branży custom publishing. Ustawa jest dostępna w wielu miejscach w internecie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz