poniedziałek, 10 lutego 2014

Czytelniku, powiedz, co myślisz

Badania czytelnicze pokażą, czy biuletyn jest dla pracowników ciekawyZawsze po wydaniu kilku numerów biuletynu firmowego warto przeprowadzić badania czytelnicze, które pokażą, jak oceniają go czytelnicy. Biuletyn firmowy powinien być bowiem atrakcyjnym medium dla czytelników.


Jeżeli badania będą bardzo pozytywne, trzeba się tylko cieszyć i utrzymywać ten stan. Jeżeli zaś czytelnicy wskażą negatywne elementy, zdecydowanie trzeba je zmienić na tyle, na ile jesteśmy
w stanie to zrobić.

Jest wiele metod badań czytelniczych. Klientom w branży custom publishing rekomendujemy najczęściej dwa rozwiązania. Pierwsze z nich to badania telefoniczne. Specjalnie przeszkoleni ludzie kontaktują się z wybraną grupą czytelników i przeprowadzają z nimi wywiady ankieterskie.
Wielką zaletą tych badań jest to, że możemy ustalić, ile osób chcielibyśmy przebadać i z tyloma osobami porozmawiać. Natomiast są to badania dużo droższe niż przeprowadzenie klasycznej ankiety redakcyjnej załączonej do biuletynu firmowego wspartej badaniami elektronicznymi dla tych czytelników, którzy w firmach maja dostęp do komputera.

W tej drugiej metodzie badawczej niestety nie mamy gwarancji, że otrzymamy konkretną liczbę odpowiedzi. Te badania wymagają bowiem od czytelników aktywności, na którą nie zawsze mają ochotę.

Dlatego za wypełnienie ankiet warto przewidzieć nagrody. Nie zawsze muszą to być nagrody o wysokiej wartości materialnej, ważne jest, by dla danej grupy ludzi były cenne. Im ciekawsze i bardziej trafiające w potrzeby czytelników nagrody, tym większa szansa na to, że otrzymamy satysfakcjonującą nas liczbę wypełnionych ankiet.

Rozważając badania czytelnicze, warto zgłosić się do agencji custom publishing, która ma w swojej ofercie takie usługi. Dostajemy wtedy gwarancję profesjonalnie wykonanego badania czytelniczego popartego wnioskami wypływającymi z doświadczeń z innych projektów o podobnym charakterze.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza