poniedziałek, 21 października 2013

Konspekt porządkuje

Zacznij pracę od konspektuSiadasz przed pustą kartką i nie wiesz, co napisać? Albo odwrotnie – piszesz tekst i... płyniesz, gubiąc po drodze wątki, często powtarzając te same zagadnienia? Aby napisany tekst w magazynie custom publishing był uporządkowany i klarowny, warto najpierw przygotować jego konspekt.

Konspekt to zarys, szkic, skrót. Konspekt pozwala naszemu artykułowi poruszać się po odpowiednim torze lub w chwili zgubienia się w ilości wątków – zawrócić.

W konspekcie najpierw ustalamy – tak jak w każdym artykule, eseju, sprawozdaniu – wstęp, rozwinięcie i zakończenie. W kilku punktach lub zdaniach napiszmy, jakie informacje mamy zawrzeć w każdej z części.

Jaki powinien być dobry konspekt w custom publishing? Przede wszystkim prosty w budowie, łatwy w wykorzystaniu. Najlepiej napisać go równoważnikami zdań. Nie bójmy się też numerować i wypunktowywać. Wówczas zaledwie rzut oka wystarczy, żebyśmy wiedzieli, w którym miejscu naszego tekstu jesteśmy.

W naszym konspekcie zapiszmy wszystkie informacje, które łatwo wylatują nam z głowy, jak np. trudne terminy, nazwiska itp. Ponadto najważniejsze informacje można pogrubić lub podkreślić. Pamiętajmy, że konspekt ma nam pomagać, a nie sprawiać dodatkowe trudności. Zasada „im prościej tym lepiej” ma tutaj szczególne znaczenie.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza