poniedziałek, 28 października 2013

Cele fundamentem pracy z biuletynem

Określ swoje cele w komunikacjiPierwszą i najważniejszą sprawą przed rozpoczęciem wydawania biuletynu firmowego dla pracowników jest ustalenie celów biuletynu. Cele te powinny być spójne z celami całej firmy, filii przedsiębiorstwa lub danego działu, w zależności od tego, kto będzie odbiorcą biuletynu firmowego i jakie korzyści mają płynąć z jego wydawania.

Cele są kluczowe, bo tylko wtedy, gdy mamy je wytyczone, wiemy dokąd zmierzamy, możemy mierzyć efektywność realizowania tych celów i korzyści, które mają z nich wynikać. Bez określenia celów nie powinno się zaczynać procesu komunikacji, nie tylko za pośrednictwem narzędzi custom publishing. To żelazna zasada, której nie warto łamać.

Każda firma ma swoją specyfikę, sposób działania, kulturę, więc warto brać pod uwagę przede wszystkim środowisko, w którym powstaje biuletyn i otoczenie osób, do których go kierujemy. Oczywiście większość celów magazynów firmowych jest bardzo zbliżona do siebie.

Można je zdefiniować następująco:
• Informowanie,
• Integrowanie,
• Motywowanie,
• Edukowanie,
• Rozrywka.

W biuletynie wewnętrznym większy nacisk powinien być położony na to, co dzieje się wewnątrz organizacji oraz na sprawy pracownicze, na komunikację wewnętrzną. Natomiast w magazynie zewnętrznym warto ustalać cele, patrząc przede wszystkim oczami odbiorcy z zewnątrz. Co z jego punktu widzenia może być interesujące w naszej firmie i jakie korzyści może mu przynieść to, co chcemy mu przekazać?

W innym ujęciu cele można podzielić na trzy grupy:
• Cele marketingowe,
• Cele public relations,
• Cele human resources.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz