poniedziałek, 27 maja 2013

Skuteczna sprzedaż przez content marketing

Ubiegły rok bez wątpienia można nazwać rokiem marketingu treści. To właśnie content marketing był najczęściej wpisywaną frazą w wyszukiwarce Google w 2012 roku.

Popularność content marketingu rośnie

Obecny trend pokazuje, że firmy coraz mocniej angażują się w tworzenie własnego contentu, stając się wydawcami. Jednak, aby przeprowadzić skuteczną kampanię treści, należy krok po kroku zaplanować działania promocyjne. Ma to pomóc nam dotrzeć do naszego potencjalnego klienta, czyli osoby faktycznie zainteresowanej publikowanymi przez nas informacjami.

Po pierwsze trzeba ustalić cel swoich działań. Ważne, byśmy także zastanowili się, co chcemy uzyskać za pomocą działań content marketingowych. Następnie należy stworzyć atrakcyjny content. Interesujące treści i ich dobrze zaplanowana dystrybucja to podstawa skutecznego content marketingu.

Wiedząc już, co chcemy osiągnąć za pośrednictwem content marketingu, można przejść do kolejnego etapu i skupić się na odbiorcy. Dlatego też kolejną rzeczą, jaką musimy zrobić, jest znalezienie z użytkownikiem jednej płaszczyzny porozumienia. Aby skutecznie dotrzeć do niego z komunikatem niezbędne jest ustalenie odpowiedzi na pytania: „które serwisy wydawców czytają?”, „jakie słowa kluczowe związane z naszym biznesem wpisują w Google” i „w jaki sposób sprawdzają opinie o naszej firmie w sieci?”.

Następnie należy ustalić harmonogram działań oraz ich horyzont czasowy. Mogą to być np. akcje całoroczne (edukacyjne, budujące wizerunek i zaufanie, inspirujące do działania), jak i akcje krótkoterminowe, super-promocje dla użytkowników i eventy branżowe. W zależności od rodzaju działań planujemy harmonogram na konkretną rozpiętość czasową, optymalną pod kątem potencjalnych efektów oraz kosztów.

Nasze treści warto opublikować w miejscach, które pozwolą na pozytywny odbiór przez użytkownika i na zbudowanie jego zaufania. Warto zadbać o to, by nasze treści pojawiły się w formie zajawek w serwisach branżowych, u wydawców, na portalach społecznościowych oraz w wyszukiwarce Google. Po udanej dystrybucji treści przechodzimy do promocji materiałów.

Na zakończenie pozostaje nam przeanalizowanie efektów. Sprawdzamy więc jakość ruchu, leadów oraz liczbę pozyskanych klientów. Wygenerowane wyniki pozwolą zorientować się, które źródła przyniosły największą pulę ruchu i przełożyły się na wzrost sprzedaży i świadomości marki oraz produktu. Dla zobrazowania tej strategii w formie infografiki prezentujemy 7 szybkich kroków do skutecznego content marketingu.


Źródło: http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/internet,7-krokow-do-skutecznej-sprzedazy-poprzez-content-marketing,40928,4,1,1.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz