czwartek, 14 lutego 2013

Komunikacja kluczem do powodzenia

Wydawanie gazetki, wiadomości w sieci wewnętrznej czy spotkania okazjonalne. Wszystkie te elementy służą budowaniu optymalnych stosunków w przedsiębiorstwie. Optymalna komunikacja wewnętrzna jest bowiem kluczem do sukcesu w każdej branży.

Ważne jest to, co o swojej firmie mówi pracownik
Problemy komunikacji wewnętrznej z zasady dedykowane są dużym przedsiębiorstwom i organizacjom. Jej celem jest poprawa zjednoczenia zespołu, a co za tym idzie, efektywności wszystkich pracowników. Ponadto wzrasta też wydajność organizacji poprzez usprawnienie przepływu informacji. Zazwyczaj prawidłowa komunikacja wewnętrzna powoduje obniżenie do minimum plotek i niedopowiedzeń.

Mówiąc „public relations”, mamy na uwadze działania dla odbiorców, z kolei mówiąc „konsument”, myślimy o osobach, które nabędą nasz produkt. Nie jest to do końca prawdą, albowiem klientem organizacji (i to bardzo istotnym) jest również pracownik. Opinia, którą dzieli się on z innymi, jest najbardziej sprawdzona. Działania, jakimi zajmują się organizacje public relations, muszą być więc skierowane również ku niemu. Muszą polegać one na prowadzeniu pewnego rodzaju dialogu z zespołem. Prowadząc go też z zatrudnionymi, można dać przedsiębiorstwu wiele zysków. Nie jest sekretem, że pracownik, który dobrze opowiada o swojej branży ma w obecnych czasach większy wpływ na jej wizerunek niż reklama.
Zadania organizacji PR polegają na tworzeniu biuletynów i newsletterów, ale także na prowadzeniu wortalu branżowego czy intranetu. Są to kanały, za pomocą których można opowiedzieć grupie o tym, co się dzieje w branży, podziękować im za to czy ogłosić jakieś wydarzenia wyjątkowe. Tego rodzaju zachowania muszą być jednak uzupełniane działalnością mniej sformalizowaną. Pracownikom powinno się stworzyć szansę komunikacji ze wszystkimi osobami zatrudnionymi w agencji. Doskonałym projektem może być więc znalezienie okazji do rozmowy, np. w kształcie systematycznych spotkań poza firmą.

By komunikacja wewnętrzna oferowała profity, istotne jest obranie stosownej ścieżki. Nie w każdej instytucji potwierdzi się ten sposób działania, co w innej. Jednakże sprawdzona agencja public relations musi dobrać sposoby skutecznej łączności do charakteru firmy i sprawić, by zaprojektowane sposoby weszły w życie, a poza tym swobodnie i należycie spełniały swoje zadania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz