wtorek, 12 lutego 2013

5 porad na dobrą puentę

Puenta w tekście custom publishing to zaskakujące sformułowanie na końcu wypowiedzi, uwydatniające i podkreślające jej znaczenie. Powinna być zatem: błyskotliwa, dowcipna, inteligentna, niebanalna i krótka.

5 zasad
Dobra puenta to nie tylko zwykłe podsumowanie. Ciekawie sformułowana sprawia,  że przesłanie tekstu w magazynie custom publishing pozostaje na dłużej w pamięci. Warto przemyśleć tę kwestię, by z dumą stwierdzić, iż rzeczywiście finis coronat opus (koniec wieńczy dzieło).
Aby zakończyć tekst dobrą puentą, warto:
1. Zaskoczyć czymś odbiorcę.
2. Na przykład dowcipnym sformułowaniem, które wywoła uśmiech na twarzy czytelnika.
3. Dobry żart powinien być inteligentny, co dodatkowo dowartościuje nasz tekst – a już z pewnością nikogo nie obrazi.
4. Najlepiej poszukać jakiegoś oryginalnego skojarzenia, wtedy efekt zaskoczenia będzie pewniejszy.
5. Puenta powinna stosować się do dewizy: minimum słów, maksimum treści.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz