środa, 9 maja 2012

Wewnętrzny audyt komunikacyjny – jak pytać?

Wewnętrzny audyt komunikacyjny powinien przynosić obiektywną opinię o komunikacji wewnętrznej w firmie. Aby tak rzeczywiście było, warto postarać się o dobre przygotowanie audytu, a wraz z nim jak najlepiej dopasowane pytania.

Jak dobrze przeprowadzić audyt?
Jakie techniki można wykorzystać do przeprowadzenia dobrego audytu komunikacji wewnętrznej? Jest ich co najmniej kilka, przede wszystkim: badanie ankietowe (kwestionariuszowe) podobne do badań czytelniczych, wywiady, obserwacje, analiza narzędzi komunikacyjnych. Do przeprowadzenia audytu warto zastosować więcej niż jedną technikę. W wyborze tym oraz w dobraniu odpowiednich pytań audytowych najlepiej pomoże nam zewnętrzny konsultant.

Na dobór pytań trzeba zwracać szczególną uwagę. Jakie pytania należy zatem zadawać? Ważne jest, aby pytania pozwalały na zebranie konkretnych informacji o efektywności poszczególnych programów i działań komunikacyjnych, a także ewentualnej konieczności ich zmian, napraw czy ulepszeń.

Więcej o dobrze dopasowanych pytaniach audytowych, czynnikach decydujących o wyborze pytań, technikach audytowych oraz znaczeniu audytu komunikacyjnego pisze Robert J. Holland w artykule „Questions to Ask on a Communication Audit” http://robertjholland.wordpress.com/2012/03/26/questions-to-ask-on-a-communication-audit/

W języku polskim można o tym przeczytać na stronie: http://komunikat.rrcc.pl/2012/04/jakie-pytania-zadac-w-audycie-komunikacji/#more-3433.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza