Wewnętrzny audyt komunikacyjny powinien przynosić obiektywną opinię o komunikacji wewnętrznej w firmie. Aby tak rzeczywiście było, warto postarać się o dobre przygotowanie audytu, a wraz z nim jak najlepiej dopasowane pytania.
Jakie techniki można wykorzystać do przeprowadzenia dobrego audytu komunikacji wewnętrznej? Jest ich co najmniej kilka, przede wszystkim: badanie ankietowe (kwestionariuszowe) podobne do badań czytelniczych, wywiady, obserwacje, analiza narzędzi komunikacyjnych. Do przeprowadzenia audytu warto zastosować więcej niż jedną technikę. W wyborze tym oraz w dobraniu odpowiednich pytań audytowych najlepiej pomoże nam zewnętrzny konsultant.
Na dobór pytań trzeba zwracać szczególną uwagę. Jakie pytania należy zatem zadawać? Ważne jest, aby pytania pozwalały na zebranie konkretnych informacji o efektywności poszczególnych programów i działań komunikacyjnych, a także ewentualnej konieczności ich zmian, napraw czy ulepszeń.
Więcej o dobrze dopasowanych pytaniach audytowych, czynnikach decydujących o wyborze pytań, technikach audytowych oraz znaczeniu audytu komunikacyjnego pisze Robert J. Holland w artykule „Questions to Ask on a Communication Audit” http://robertjholland.wordpress.com/2012/03/26/questions-to-ask-on-a-communication-audit/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz