Komunikacja wewnętrzna to istotny filar w funkcjonowaniu każdej firmy.
Prawidłowy przepływ informacji nie polega jednak tylko na przekazywaniu
poleceń na linii menedżer – jednostka podległa menedżerowi. Wielu
kierowników/menedżerów działów powinno pamiętać, że ich zadaniem jest
również dbanie o komunikację pomiędzy swoim działem a pozostałymi działami.
Prawidłowy przepływ informacji nie polega jednak tylko na przekazywaniu
poleceń na linii menedżer – jednostka podległa menedżerowi. Wielu
kierowników/menedżerów działów powinno pamiętać, że ich zadaniem jest
również dbanie o komunikację pomiędzy swoim działem a pozostałymi działami.
Obok menedżerów duży wpływ na funkcjonowanie poprawnej komunikacji wewnętrznej ma przede wszystkim kadra zarządzająca. Powinna ona poświęcać więcej uwagi obszarowi komunikacji, motywować i zachęcać podległych im kierowników do zwrócenia uwagi na przepływ informacji pomiędzy jednym działem a drugim. Menedżer, jeśli sam dotychczas tego nie zrobił, to dzięki kadrze zarządzającej powinien uświadomić sobie wagę międzydziałowej komunikacji.
Przepływ informacji pomiędzy działami zlokalizowanymi w jednym miejscu
wydaje się łatwiejszy niż dbanie o komunikację w firmie posiadającej
pracowników biurowych, terenowych i produkcyjnych, gdzie o problemy
komunikacyjne naprawdę nietrudno. Tym bardziej więc ceni się menedżera
potrafiącego być dobrym pośrednikiem pomiędzy poszczególnymi komórkami.
Wkład kadry zarządzającej i kierowników działów w efektywną komunikację
wewnętrzną zapobiega wielu negatywnym skutkom niewłaściwego przepływu
informacji. Dezorganizacja firmowa, spadek zaangażowania, rosnący brak
zaufania często wynikają z niedoinformowania, ze znaczących luk
komunikacyjnych.
Przepływ informacji pomiędzy działami zlokalizowanymi w jednym miejscu
wydaje się łatwiejszy niż dbanie o komunikację w firmie posiadającej
pracowników biurowych, terenowych i produkcyjnych, gdzie o problemy
komunikacyjne naprawdę nietrudno. Tym bardziej więc ceni się menedżera
potrafiącego być dobrym pośrednikiem pomiędzy poszczególnymi komórkami.
Wkład kadry zarządzającej i kierowników działów w efektywną komunikację
wewnętrzną zapobiega wielu negatywnym skutkom niewłaściwego przepływu
informacji. Dezorganizacja firmowa, spadek zaangażowania, rosnący brak
zaufania często wynikają z niedoinformowania, ze znaczących luk
komunikacyjnych.
Niewiele firm podejmuje działania zmierzające do poprawy tego stanu rzeczy
lub nie wie, kto właściwie ma odpowiadać za polepszenie komunikacji pomiędzy
wewnętrznymi działami. O tym „bezpańskim problemie” i kwestiach usprawnienia
komunikacji międzydziałowej opowiada Urszula Jabłońska na blogu GFMP COMMunity.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz