wtorek, 3 kwietnia 2012

Content Marketing w cenie

Content Marketing staje się coraz bardziej popularny i coraz częściej jest doceniany przez przedsiębiorstwa. Wskazują na to wyniki badań przeprowadzonych przez Content Marketing Institute we współpracy z MarketingProfs.

Na ich podstawie wiemy także, że w tym roku zwiększy się liczba marketerów, którzy zamierzają inwestować w Content Marketing – aż dziewięćdziesiąt procent z nich przekaże w 2012 r. na ten cel część swoich budżetów.

Rosnąca popularność Content Marketingu nie dziwi, ponieważ płynące z niego korzyści są niezwykle istotne, należą do nich m.in.: zwiększanie świadomości marki, zdobywanie nowych klientów, budowanie lojalności i zaangażowania konsumentów, zwiększanie sprzedaży.

Content Marketing korzysta z wielu narzędzi. Szczególnie popularne są: artykuły, aktywność w segmencie social media, webinary, blogi, newslettery, white papers, video, case studies, drukowane magazyny, ebooki, wirtualne konferencje.

Poniższa tabela zawiera zestawienie, które w przejrzysty sposób ilustruje popularność poszczególnych form Content Marketingu w 2011 r., swoiste badania czytelnicze.

Artykuły, aktywność w serwisach społecznościowych oraz blogi zajmują czołowe miejsca w tym zestawieniu. Najmniejsze zainteresowanie wzbudzają natomiast wirtualne konferencje.

W kwestii serwisów społecznościowych warto wspomnieć, że według badań Content Marketing Institute to nie najbardziej popularny w Polsce Facebook jest najczęściej wykorzystywaną platformą w Content Marketingu. Wyprzedzają go takie platformy, jak Twitter i LinkedIn. Pełne dane na ten temat zawiera poniższa tabela:



























Nie tylko duże przedsiębiorstwa, lecz także małe i średnie firmy planują w 2012 r. przeznaczyć część zysków na Content Marketing.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza