Pierwszym elementem rzucającym się w oczy jest winieta z dużym tytułem napisanym białym szeryfowym fontem, zaprojektowanym w formie jednowyrazowej.
Obie okładki są projektami opartymi na całostronicowych, atrakcyjnych zdjęciach o tematyce sportu zimowego – narciarstwa, utrzymanych w żywej, przyciągającej wzrok kolorystyce z przewagą koloru niebieskiego.
Na pierwszej z nich widzimy czteroosobową rodzinę w pozycji półsiedzącej na śniegu, na tle szczytów górskich, w bardzo kolorowych strojach sportowych. Ta okładka wybija się bardziej kolorem, niż dynamiką. Za to druga jest spokojniejsza pod względem kolorystycznym, ale bardziej dynamiczna w wyrazie, dzięki postaci szusującego od lewej strony narciarza.
Na obu okładkach znajdują się cztery zajawki – jedna duża i trzy małe – napisane przeważnie dwoma krojami pisma. Duże zajawki podbito lekkim cieniem, zwiększając ich czytelność.
Każda z pozostałych trzech zajawek jest w zasadzie inaczej skomponowana. Występuje tu mieszanina fontów szeryfowych i bezszeryfowych, różna grubość i wielkości pisma. Pod dwoma skrajnymi zajawkami (w obu projektach) pomiędzy cienkimi, białymi liniami, umieszczono nazwy działów. Środkowe zajawki – dotyczące tej samej tematyki – Podróży – zaprojektowano na czerwonej apli wychodzącej na spad, z białymi pionowymi liniami z lewej i prawej strony. Jest to element kolorystycznie dominujący w dole okładek.
Na plus w obu przypadkach jest ujednolicenie koloru zastosowanej typografii – wszystkie napisy są białe.
Oba projekty tego biuletynu firmowego w ogólnym odbiorze są pozytywne, warto tylko trochę ujednolicić krój fontu w małych zajawkach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz