Dotykamy teraz kwestii bardzo trudnej i złożonej, zależącej od wielu czynników. W tak krótkiej formie, trudno będzie wdać się w dokładniejsze analizy.
Bywa tak, że osoba odpowiedzialna za magazyn firmowy forsuje swoje pomysły, choć nie są one wyznacznikiem profesjonalizmu, a raczej jej własnych upodobań. Taką osobę trudno czasem przekonywać racjonalnymi argumentami, że powinno być inaczej. Jeżeli
jednak ta osoba zna się na rzeczy, w tej sytuacji trudno odmówić jej
podejmowania, czasem nawet kontrowersyjnych, decyzji. Bo przecież to ona właśnie odpowiada za biuletyn firmowy.
Może się zdarzyć i tak, że osoba odpowiedzialna za gazetę nie ma wystarczającej wiedzy. Choć jest otwarta na propozycje i rady, brakuje odpowiedniego doradztwa, bo agencja custom publishing, z którą współpracuje, nie zapewnia odpowiedniego serwisu. Wtedy warto zawsze rozważyć zmianę lub uzupełnienie takiej obsługi. Warto też na polu redakcji toczyć dyskusje o wspólnych rozwiązaniach, bo jeśli chodzi o kwestię tak ważną, jak nadanie profesjonalnej formy firmowej gazecie, łacińska maksyma de gustibus non est disputandum nie całkowicie ma zastosowanie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz