poniedziałek, 4 września 2017

Współpraca z grafikami (1)

Gdy redaktorzy wykonają już swoje zadania przy numerze magazynu custom publishing, przychodzi czas na składanie biuletynu firmowego, a więc współpracę z operatorem DTP, studiem graficznym lub agencją custom publishing. Jak powinna odbywać się ta wspólna praca?

Na początku grafik lub operator DTP, który będzie składał biuletyn firmowy, powinien dokładnie poznać jej layout. To oczywiste, że łatwiej składa się gazetę, gdy zna się jej projekt graficzny niż w sytuacji, gdy nieustannie pojawiają się pytania, jakim stylem powinien być złożony każdy z elementów.

Najważniejszą platformą współpracy operatorem z redaktorem lub koordynatorem całego projektu powinien być spis tematów, który pomaga zorientować się w zawartości biuletynu i kolejności tematów w magazynie custom publishing. Pomaga zaplanować zawartość merytoryczną biuletynu, kolejność publikacji poszczególnych materiałów na stronach. Dzięki niemu operator będzie wiedział co, gdzie i w jakiej kolejności „wlewać” na strony.

Oczywiście w praktyce często okazuje się, że nie wszystko jest takie proste, bo na przykład mamy zbyt długi tekst, brakuje ilustracji lub tabela, którą koniecznie musimy zamieścić, nie „wchodzi” w zaplanowaną na nią przestrzeń. Wtedy najbardziej potrzebne są doświadczenie i umiejętność radzenia sobie z materiałami, które nie spełniają wcześniejszych założeń.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza