poniedziałek, 8 maja 2017

Jak zbudować zgrany zespół? (3)

Czy pracując wspólnie, można osiągnąć więcej i kupić taniej? Czy dla pracy można stracić głowę? Kolejna porcja przykładów prezentujących firmowe zespoły i działy pokazuje, że podstawowe narzędzie komunikacyjne, jakim jest magazyn custom publishing, doskonale sprawdza się w motywującej i integrującej roli.

„Giełda Projektów Wartościowych, czyli cała prawda o Dziale Zakupów”
Interesujący pomysł, by na potrzeby prezentacji zespołu zorganizować sesję fotograficzną w budynku warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. I w oparciu o zdjęcia przedstawić zadania i cele Działu Zakupów. Giełdowa rekomendacja „Kupuj”, pasek z notowaniami i motyw wykresu wzmacniają wrażenie, że osoby w tym dziale, pomimo że na co dzień nie pracują na giełdowym parkiecie, wiedzą, co i kiedy kupować. Zabrakło informacji o członkach Działu Zakupów. Warto byłoby poznać 13 osób tworzących ten dział z imienia i nazwiska oraz sprawowanych funkcji. A wykres nad głową kierownika skierować w górę, by wzmocnić pozytywny obraz całego materiału.

„Dwudziestu dwóch młodych ludzi”
W materiale poznajemy uczestników drugiej edycji menedżerskiego Globalnego Programu Praktyk. Uwagę przykuwa rozkładówkowa fotografia, stanowiąca tło dla artykułu. Osoby na zdjęciu są dynamiczne, radosne i mają dużo energii. Fotografia jest profesjonalnie wykonana. Z tekstu dowiadujemy się, na czym polega program stażowy i w jaki sposób wybrana została do niego grupa dwudziestu dwóch osób z niemal czterech tysięcy chętnych. Znalazło się w niej dwoje Polaków. I w tym miejscu zabrakło uwypuklenia tego faktu w tekście (np. w leadzie) oraz podpisania osób na fotografii. Warto byłoby wskazać polskich stażystów w tym zespole. To jest najważniejsze przesłanie tego artykułu.

Ważna uwaga redakcyjna – w tytule mamy liczebnik, który powinniśmy odmienić w następujący sposób: „Dwadzieścioro dwoje młodych ludzi”.

„Stracić głowę dla IT”
Dział IT dzieli się wrażeniami z przeprowadzki biura i struktur informatycznych. Wymagające i skomplikowane zadanie, złożone z wielu etapów, wykonywali informatycy, którzy stracili głowę dla IT. Dosłownie. Bardzo dobry tytuł artykułu doskonale współgra z dużym zdjęciem. To jeden z najbardziej oryginalnych pomysłów edytorskich, jaki można spotkać w firmowych biuletynach. Plus dla szefa, który firmując tekst swoim nazwiskiem, stawia na pracę zespołową i docenia zaangażowanie swoich podwładnych. W osobnej szpalcie opowiadają, z jakim wyzwaniem przyszło im się zmierzyć.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz