Jak powinien wyglądać dobrze przygotowany lead, aby skutecznie zachęcał czytelnika do lektury artykułu?
Istnieje kilkanaście rodzajów leadów. Najczęściej jednak – zarówno w prasie komercyjnej, jak i w biuletynach custom publishing – stosuje się kilka z nich.
Lead może być:
• tezą artykułu,
• najważniejszą lub najciekawszą informacją czy myślą zawartą w tekście,
• wypowiedzą osoby(cytatem),
• początkiem tekstu,
• połączeniem kilku rodzajów leadu.
Z praktyki dziennikarskiej i redaktorskiej (a także czytelniczej!) wynika, że najbardziej do lektury artykułów zachęcają te leady, który potrafią czytelnika zaskoczyć, wciągnąć w orbitę zainteresowania tematyką tekstu.
Dlatego, tworząc lead, nie warto się spieszyć. Nie traktujmy go po macoszemu, jako czegoś, co na koniec „wypada dodać” do artykułu. To jedna z jego najważniejszych części. Poświęćmy mu więc podczas przygotowania tekstu należytą uwagę i czas.
Jeżeli przygotowanie leadu w tekstach sprawia nam wiele trudności, warto zlecić to zadanie agencji custom publishing.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz