W tworzonym do biuletynu firmowego artykule po tytule i nadtytule (lub podtytule) powinien pojawić się lead.
Lead to krótka – składająca się z trzech, czterech zdań – zapowiedź tego, co czytelnik znajdzie w artykule. Trzeba go napisać w taki sposób, aby odbiorca materiału po tych kilku zdaniach wprowadzenia mógł wiedzieć, o czym jest dany tekst. Umożliwi mu to podjęcie decyzji, czy chce ten artykuł przeczytać.
Dlatego to bardzo ważny element tekstu, bo właśnie on, wraz z tytułem, nadtytułem lub podtytułem, decyduje o rozpoczęciu lub zaniechaniu czytania. W związku z tym na pewno warto zadać sobie trud, aby stworzyć lead naprawdę ciekawy, budząc głód czytelniczy.
Wszystkie dłuższe teksty w magazynach custom publishing (powyżej 2500 znaków) powinny mieć swój lead. Jeżeli mamy trudności z napisaniem dobrego leadu, możemy zwrócić się z tym do obsługującej nas agencji custom publishing.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz