poniedziałek, 19 września 2016

Wizytówka startowa

To temat, który często przysparza redaktorom custom publishing sporego kłopotu. Dostajemy wspaniały tekst od autora wewnętrznego, ale nadany mu przez niego tytuł jest długi i nieatrakcyjny. Jak stworzyć atrakcyjny tytuł?

Na początku warto uświadomić sobie, że tytuł tekstu jest jego wizytówką. Od niego bowiem często zależy, czy odbiorca przeczyta artykuł, czy tekst przyciągnie jego uwagę. Tytuł, będąc możliwie jak najkrótszy, powinien zawierać w sobie maksimum treści.

W biuletynach firmowych stosowane są głównie tytuły informacyjne. Często mają one tę zaletę, że po ich przeczytaniu odbiorca wie od razu, o czym jest tekst. Drugim, najczęściej stosowanym rodzajem tytułu, jest ten wzięty z języka potocznego. Szukajmy zaskakujących skojarzeń, wykorzystujmy wieloznaczne słowa i nazwy brzmiące podobnie do wyrazów pospolitych. Obudźmy naszą językową wyobraźnię. Tytuł z języka potocznego może się opierać na przykład na grze słów. Zadaniem tego rodzaju tytułu jest przede wszystkim zaintrygowanie czytelnika, a w konsekwencji zainteresowanie dalszą lekturą i treścią tekstu w magazynie custom publishing.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz