poniedziałek, 14 marca 2016

Elektroniczne medium nie zawsze się sprawdzi

Często firmy, chcąc wydawać biuletyn w formie elektronicznego newslettera, zastanawiają się nad warunkami technicznymi, jakie muszą spełniać. Jakie to są warunki?

Jeśli chcemy dotrzeć z biuletynem elektronicznym do wszystkich pracowników firmy, podstawowym warunkiem jest dostęp do komputera wszystkich zatrudnionych. W firmach z większością stanowisk o charakterze biurowym nie sprawia to trudności, lecz tam, gdzie część personelu pracuje w działach produkcji czy dystrybucji, może to być istotna przeszkoda. Brak dostępu części załogi do komputerów jest zasadniczym przeciwwskazaniem do wydawania newslettera w przedsiębiorstwie o takim charakterze.

Tam, gdzie wszyscy mają komputery, drugim istotnym warunkiem dotarcia biuletynu w formie elektronicznej jest dostęp do internetu i poczty mailowej i/lub intranetu. Warto też, aby dział IT upewnił nas, czy wewnątrz firmy nie mamy blokad na pewne rodzaje oprogramowania, które mogłyby uniemożliwić odczytywanie niektórych technologii wydawniczych. Przykładem może być technologia flash, w której często przygotowuje się magazyny elektroniczne. Dopiero, kiedy upewnimy się, że spełniamy te warunki, możemy podejmować decyzję o wydawaniu dla naszej załogi biuletynu w formie elektronicznej.

Na etapie decyzji o formule magazynu custom publishing w formie elektronicznej warto również skonsultować się z agencją wydawniczą, która ten magazyn będzie przygotowywała. Rekomendacje agencji custom publishing w tym obszarze mogą pomóc wybrać najlepszą formułę magazynu, uwzględniającą specyfikę klienta i grupy docelowej.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz