poniedziałek, 1 czerwca 2015

Czy warto szkolić się w custom publishing?


Czy przed przystąpieniem do pracy nad pierwszym numerem biuletynu custom publishing warto przeszkolić nowo powołaną redakcję? Na to pytanie odpowiedź jest jednoznaczna: tak, warto.

Musimy bowiem pamiętać, że w nowo powoływanej do istnienia redakcji biuletynu firmowego są ludzie z różnym poziomem wiedzy o wydawnictwach firmowych, z różnymi predyspozycjami i umiejętnościami w zakresie kreacji, pisania i redagowania tekstów. Także ich znajomość projektowania od strony graficznej, zasad składu, obróbki technicznej zdjęć i innych zagadnień strony wizualnej magazynu mogą być na bardzo różnych poziomach.

Dlatego na starcie warto dla zespołu redakcyjnego zorganizować dłuższe i bardziej gruntowne szkolenia custom publishing, obejmujące zarówno zasady pisania i pracy z tekstem, jak i projektowania oraz planowania strony graficznej. Warto, aby takie szkolenia zawierały także elementy zasad pracy redakcji; tworzenia harmonogramów, szpigli, zasad zamawiania tekstów u autorów. Przyda się także, podana w pigułce, wiedza biznesowa, związana z wydawaniem magazynu firmowego, więc i takie elementy powinny się w tym szkoleniu znaleźć. Takie kompleksowe rozwiązania może zaproponować agencja custom publishing, zajmująca się nie tylko wydawaniem biuletynów, ale i doradztwem w tym zakresie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz