poniedziałek, 17 listopada 2014

Jak poprawić teksty w custom publishing?

Poprawianie tekstów w custom publishing

Osoba, która nie jest zawodowym dziennikarzem czy redaktorem, zazwyczaj nie jest perfekcyjna w pisaniu tekstów i widać w jej materiałach pewne braki. Jednak tak jest z większością autorów piszących w custom publishing. Co z tym zrobić?

Zadania większości pracowników w firmie nie pokrywają się z zadaniami redakcji biuletynu firmowego, stąd rola redagowania tekstów jest zdecydowanie większa niż w pismach komercyjnych. Jeżeli dysponujemy wytycznymi dotyczącymi pisania tekstów w prasie firmowej, warto taki materiał przekazać autorom przed napisaniem tekstu. Jeżeli nie mamy materiałów edukacyjnych, możemy pracować na przykładach konkretnych tekstów autora, pokazując mu jak należy pisać, jakich błędów unikać. Pomocna w tym przypadku może być firma tworząca szkolenia custom publishing z tego zakresu. Po kilku takich praktycznych sesjach, jakość tekstów powinna się znacząco poprawić od strony dziennikarskiej.

Praca z autorami polegająca nie tylko na przekazywaniu informacji, jaki tekst chcielibyśmy otrzymać od autora, ale przede wszystkim na doskonaleniu warsztatu i umiejętności autorów, jest ważnym elementem działań redakcji. Taka praca bardzo szybko zwraca się w postaci lepszych, ciekawszych i bardziej atrakcyjnych z punktu widzenia czytelnika tekstów. Warto podjąć takie wyzwanie. A jeżeli nie mamy takich możliwości, cześć materiałów może dla nas przygotować agencja custom publishing Warszawa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz