poniedziałek, 28 lipca 2014

Pracownicy nie chcą pisać? (3)

Pracownicy jako autorzy w custom publishing
Gdy spotkamy się z autorem tekstu do naszego magazynu custom publishing, warto poinformować go, kim jesteśmy, czym się zajmujemy w biuletynie, a później w skrócie powiedzieć, jak według planu ma wyglądać numer gazetki.

Często autorzy interesują się nie tylko tym, co chcemy im powierzyć, ale są również ciekawi, co oprócz ich tekstu znajdzie się w gazecie. Nie ograniczajmy im tej wiedzy. Im więcej osób będzie „wtajemniczonych” w prace redakcji, tym łatwiej później pozyskiwać współpracowników. Taka osoba będzie ponadto lepiej rozumiała swoją rolę w przygotowaniu biuletynu.

Potem rozmawiamy już z autorem o tekście, nakreślając jego założenia. Następnie dobrze jest poinformować o zamiarze opublikowania tekstu, który przypisaliśmy autorowi oraz wyraźnie poinformować, że nasz rozmówca jest bardzo dobrą osobą do podjęcia tego tematu ze względu na swoją wiedzę i doświadczenie. Takie wypowiedzi budują dobre relacje i motywują do podjęcia zadania przez autora w publikacji custom publishing. Czując się docenionym i wyróżnionym, autor łatwiej będzie omawiać dalsze kwestie związane z tekstem.

Dalsze sprawy to: omówienie zagadnień, które powinny się znaleźć w tekście, objętość artykułu, forma dostarczenia tekstu i termin dostarczenia do redakcji. Ustalając objętość tekstu, warto ustalić jednostkę miary, by uniknąć problemów ze zbyt długim lub zbyt krótkim tekstem. Większość firm korzysta z pakietu biurowego MS Office, więc posługując się przykładem MS Worda, aby precyzyjnie określić, jakiej objętości jest tekst, wybieramy funkcję „Narzędzia”, następnie „Statystykę wyrazów”. W rubryce „Znaki (bez spacji)” jest informacja, ile znaków ma tekst.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz