poniedziałek, 19 maja 2014

Postaw na content marketing!


Zwykłe reklamy to już przeżytek. Na co dzień jesteśmy atakowani różnymi ofertami handlowymi, które w rzeczywistości nie robią na nas większego wrażenia, co więcej, coraz częściej nas denerwują i budzą negatywne emocje.. Dlatego to właśnie content marketing jest najlepszą alternatywą dla tradycyjnej reklamy. Czym właściwie jest content marketing?

Content marketing to marketing treści. To strategia polegająca na redagowaniu i publikowaniu wartościowych tekstów. Celem takiego działania jest zainteresowanie i przyciągnięcie do danej strony branżowej precyzyjnie określonej grupy klientów, którzy poszukują konkretnych informacji.

Content marketinga obustronnym zaangażowaniu i przyzwoleniu obu stronpy osóbstała się już przeżytkiem, warto pomyśleć właśnie o tej formiemarket można również uznać za sztukę komunikacji z potencjalnymi klientami, opartą na obustronnym zaangażowaniu. TTaka relacja jest zazwyczaj długotrwała i niesie wiele korzyści. Jest to jeden z najbardziej efektywnych sposobów budowania mocnej pozycji marki i pozyskiwania nowych, lojalnych klientów.

Formy content marketingu
Narzędzia content marketingu są bardzo różnorodne. Ważne, aby przy ich doborze zastanowić się, do kogo będą skierowane, a także co najlepiej działa na naszych potencjalnych i stałych klientów. Najskuteczniejszą drogą wyboru narzędzi jest dokładna weryfikacja potrzeb naszej grupy docelowej. Według danych Content Marketing Institute, ranking najpopularniejszych narzędzi wygląda następująco:

·                    79 proc. – social media,
·                    78 proc. – artykuły,
·                    62 proc. – spotkania offline,
·                    61 proc. – newslettery,
·                    51 proc. – blogi,
·                    42 proc. – e-magazyny,
·                    11 proc. – wirtualne konferencje.

Czy content marketing się opłaca?
Wiele powodów przemawia na korzyść content marketingu. Po pierwsze, generuje trzy razy więcej leadów sprzedażowych niż tradycyjny marketing, przy jednoczesnej oszczędności kosztu aż o 62 proc.

Z badań wynika, iż przed podjęciem decyzji zakupowej, przeciętny użytkownik korzysta z około 11 źródeł. Content marketing buduje relacje klienta z marką, nim ten rozpocznie poszukiwania danego produktu.

Nieocenioną zaletą tej strategii jest również kreowanie marki, jako lidera i eksperta w konkretnej branży. Na koniec warto również zauważyć, że przy zastosowaniu marketingu treści wzrasta szansa, że potencjalni klienci staną się tymi realnymi.. Dzieje się tak ze względu na to, że jest to nienachalna, a przy tym bardzo użyteczna forma budowania relacji z konsumentami.

Content marketing jest strategią, która przynosi korzyści nie tylko firmie, ale i jej klientom. W czasach, kiedy zwykła reklama stała się przeżytkiem, warto pomyśleć właśnie o tej formie marketingu. Jak się okazuje, można tworzyć ciekawe i wartościowe treści, które są w stanie przyciągnąć uwagę użytkowników, zachęcić do kontaktu i jednocześnie przekonać do marki danej firmy.


Monika Bielec

Źródła: http://clickray.pl/content-marketing
http://www.contentking.pl/blog/czym-jest-content-marketing/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz