Zwykłe reklamy to już przeżytek. Na co dzień jesteśmy atakowani różnymi ofertami handlowymi, które w rzeczywistości nie robią na nas większego wrażenia, co więcej, coraz częściej nas denerwują i budzą negatywne emocje. Dlatego to właśnie content marketing jest najlepszą alternatywą dla tradycyjnej reklamy. Czym właściwie jest content marketing?
Content
marketing to marketing treści. To strategia polegająca na redagowaniu i
publikowaniu wartościowych tekstów. Celem takiego działania jest
zainteresowanie i przyciągnięcie do danej strony branżowej precyzyjnie
określonej grupy klientów, którzy poszukują konkretnych informacji.
Content marketing można również uznać za sztukę komunikacji z potencjalnymi klientami, opartą na obustronnym zaangażowaniu. Taka relacja jest zazwyczaj długotrwała i niesie wiele korzyści. Jest to jeden z najbardziej efektywnych sposobów budowania mocnej pozycji marki i pozyskiwania nowych, lojalnych klientów.
Content marketing można również uznać za sztukę komunikacji z potencjalnymi klientami, opartą na obustronnym zaangażowaniu. Taka relacja jest zazwyczaj długotrwała i niesie wiele korzyści. Jest to jeden z najbardziej efektywnych sposobów budowania mocnej pozycji marki i pozyskiwania nowych, lojalnych klientów.
Formy
content marketingu
Narzędzia
content marketingu są bardzo różnorodne. Ważne, aby przy ich doborze zastanowić
się, do kogo będą skierowane, a także co najlepiej działa na naszych
potencjalnych i stałych klientów. Najskuteczniejszą drogą wyboru narzędzi jest
dokładna weryfikacja potrzeb naszej grupy docelowej. Według danych Content
Marketing Institute, ranking najpopularniejszych narzędzi wygląda następująco:
·
79 proc. – social media,
·
78 proc. – artykuły,
·
62 proc. – spotkania offline,
·
61 proc. – newslettery,
·
51 proc. – blogi,
·
42 proc. – e-magazyny,
·
11 proc. – wirtualne konferencje.
Czy
content marketing się opłaca?
Wiele
powodów przemawia na korzyść content marketingu. Po pierwsze, generuje trzy
razy więcej leadów sprzedażowych niż tradycyjny marketing, przy jednoczesnej
oszczędności kosztu aż o 62 proc.
Z badań wynika, iż przed podjęciem decyzji zakupowej, przeciętny użytkownik korzysta z około 11 źródeł. Content marketing buduje relacje klienta z marką, nim ten rozpocznie poszukiwania danego produktu.
Nieocenioną zaletą tej strategii jest również kreowanie marki, jako lidera i eksperta w konkretnej branży. Na koniec warto również zauważyć, że przy zastosowaniu marketingu treści wzrasta szansa, że potencjalni klienci staną się tymi realnymi.. Dzieje się tak ze względu na to, że jest to nienachalna, a przy tym bardzo użyteczna forma budowania relacji z konsumentami.
Z badań wynika, iż przed podjęciem decyzji zakupowej, przeciętny użytkownik korzysta z około 11 źródeł. Content marketing buduje relacje klienta z marką, nim ten rozpocznie poszukiwania danego produktu.
Nieocenioną zaletą tej strategii jest również kreowanie marki, jako lidera i eksperta w konkretnej branży. Na koniec warto również zauważyć, że przy zastosowaniu marketingu treści wzrasta szansa, że potencjalni klienci staną się tymi realnymi.. Dzieje się tak ze względu na to, że jest to nienachalna, a przy tym bardzo użyteczna forma budowania relacji z konsumentami.
Content
marketing jest strategią, która przynosi korzyści nie tylko firmie, ale i jej
klientom. W czasach, kiedy zwykła reklama stała się przeżytkiem, warto pomyśleć
właśnie o tej formie marketingu. Jak się okazuje, można tworzyć ciekawe i
wartościowe treści, które są w stanie przyciągnąć uwagę użytkowników, zachęcić
do kontaktu i jednocześnie przekonać do marki danej firmy.
Monika Bielec
Źródła: http://clickray.pl/content-marketing
http://www.contentking.pl/blog/czym-jest-content-marketing/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz