Sprawną komunikację, czyli niezakłócony przepływ informacji pomiędzy pracownikami firmy wszystkich szczebli można osiągnąć na wiele sposobów. Jest wiele skutecznych narzędzi, które pomogą uzyskać pożądany efekt.
• Gazetki firmowe, biuletyny, magazyny wewnętrzne
Jeden z najpopularniejszych sposobów informowania pracowników o życiu firmy. Gazetka przedstawia sukcesy zespołowe, ciekawostki z życia pracowników, m.in.: pasje, zainteresowania, osiągnięcia poza zawodowe. Inicjuje i zachęca do wzięcia udziału w konkursach firmowych.
• Newslettery
Najczęściej są wysyłane pocztą elektroniczną do wszystkich pracowników. Zawierają aktualności, zapowiedzi zbliżających się wydarzeń firmowych oraz ciekawostki. Są wysyłane regularnie. Newslettery zamieszczają najświeższe informacje z życia firmy.
• E-maile do pracowników z istotnymi przekazami w sprawie firmy
Za pośrednictwem e-maili firma informuje o nowych pracownikach, awansach. Komunikaty dotyczą nie tylko szczebla kierowniczego, ale wszystkich pionów organizacji. Dzięki temu firma dba o otwartą komunikację, która nie sprzyja domysłom i powstaniu plotek.
• Rozmowa z prezesem poprzez chat
Specjalnie przygotowana do tego strona internetowa, umożliwia anonimowe zadawanie pytań prezesowi. Pytania są często trudne, a nawet kontrowersyjne. Prezes nie unika odpowiedzi, ale stara się rozstrzygnąć wszystkie nurtujące firmę pytania. Jeśli jednak mu się nie uda (chat jest ograniczony czasowo), jego odpowiedzi są zamieszczone w gazetce wewnętrznej.
• Komunikatorzy CSR
Komunikatorzy to pracownicy reprezentujący każdy dział w firmie. Do ich zadań należy ułatwienie komunikacji pomiędzy działami w centrali, dostarczanie współpracownikom informacji, publikacje w intranecie odnośnie swojego działu, dostarczanie materiałów do wydawnictw wewnętrznych. Wiele firm szkoli pracowników z zakresu CSR w ramach zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu.
• Sonda pracownicza
Ankieta jest anonimowa i dotyczy organizacji firmy. Wyniki badań są bardzo istotne, ponieważ naświetlają te elementy, które należy zmienić.
• Forum pracownicze
Forumowicze, czyli przedstawiciele poszczególnych działów spotykają się z kadrą zarządzającą w celu konsultacji przy wdrażaniu nowych projektów. Informacje o przebiegu spotkania są umieszczane na tablicach ogłoszeniowych we wszystkich oddziałach firmy.
• Szkolenia komunikacyjne
Szkolenia mają na celu nabycie umiejętności komunikacyjnych, np. warsztaty dziennikarskie. Umiejętność budowania relacji interpersonalnych, skutecznej komunikacji, współpracy, rozwijania umiejętności dostarczania informacji zwrotnej, ale to tylko niektóre z elementów szkoleń.
Czasem warto wykonać badania czytelnicze, które pokażą, które kanały są najlepiej odbierane.
Źródło: http://www.interesariusze.pl/pracownicy/budowanie-relacji/komunikacja-pomocne-narzedzia.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz