wtorek, 23 października 2012

Narzędzia usprawniające komunikację w firmie

Sprawną komunikację, czyli niezakłócony przepływ informacji pomiędzy pracownikami firmy wszystkich szczebli można osiągnąć na wiele sposobów. Jest wiele skutecznych narzędzi, które pomogą uzyskać pożądany efekt.
Komunikatory CSR czy newslettery to tylko niektóre z rozwiązań usprawniających pracę w firmie

• Gazetki firmowe, biuletyny, magazyny wewnętrzne
Jeden z najpopularniejszych sposobów informowania pracowników o życiu firmy. Gazetka przedstawia sukcesy zespołowe, ciekawostki z życia pracowników, m.in.: pasje, zainteresowania, osiągnięcia poza zawodowe. Inicjuje i zachęca do wzięcia udziału w konkursach firmowych.

• Newslettery
Najczęściej są wysyłane pocztą elektroniczną do wszystkich pracowników. Zawierają aktualności, zapowiedzi zbliżających się wydarzeń firmowych oraz ciekawostki. Są wysyłane regularnie. Newslettery zamieszczają najświeższe informacje z życia firmy.

• E-maile do pracowników z istotnymi przekazami w sprawie firmy
Za pośrednictwem e-maili firma informuje o nowych pracownikach, awansach. Komunikaty dotyczą nie tylko szczebla kierowniczego, ale wszystkich pionów organizacji. Dzięki temu firma dba o otwartą komunikację, która nie sprzyja domysłom i powstaniu plotek.

• Rozmowa z prezesem poprzez chat
Specjalnie przygotowana do tego strona internetowa, umożliwia anonimowe zadawanie pytań prezesowi. Pytania są często trudne, a nawet kontrowersyjne. Prezes nie unika odpowiedzi, ale stara się rozstrzygnąć wszystkie nurtujące firmę pytania. Jeśli jednak mu się nie uda (chat jest ograniczony czasowo), jego odpowiedzi są zamieszczone w gazetce wewnętrznej.

• Komunikatorzy CSR 
Komunikatorzy to pracownicy reprezentujący każdy dział w firmie. Do ich zadań należy ułatwienie komunikacji pomiędzy działami w centrali, dostarczanie współpracownikom informacji, publikacje w intranecie odnośnie swojego działu, dostarczanie materiałów do wydawnictw wewnętrznych. Wiele firm szkoli pracowników z zakresu CSR w ramach zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu.

• Sonda pracownicza
Ankieta jest anonimowa i dotyczy organizacji firmy. Wyniki badań są bardzo istotne, ponieważ naświetlają te elementy, które należy zmienić.

• Forum pracownicze
Forumowicze, czyli przedstawiciele poszczególnych działów spotykają się z kadrą zarządzającą w celu konsultacji przy wdrażaniu nowych projektów. Informacje o przebiegu spotkania są umieszczane na tablicach ogłoszeniowych we wszystkich oddziałach firmy.

• Szkolenia komunikacyjne
Szkolenia mają na celu nabycie umiejętności komunikacyjnych, np. warsztaty dziennikarskie. Umiejętność budowania relacji interpersonalnych, skutecznej komunikacji, współpracy, rozwijania umiejętności dostarczania informacji zwrotnej, ale to tylko niektóre z elementów szkoleń.

Czasem warto wykonać badania czytelnicze, które pokażą, które kanały są najlepiej odbierane.

Źródło: http://www.interesariusze.pl/pracownicy/budowanie-relacji/komunikacja-pomocne-narzedzia.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz