Dobra identyfikacja wizualna jest dla firmy prawdziwym skarbem. W zwartej i czytelnej formie przekazuje informacje o działalności i profilu danej instytucji. Jednocześnie zaś jest wyznacznikiem jej oryginalności. Buduje rozpoznawalność i wartość marki.
Kolorystyka, logotyp, krój pisma, symbolika – elementy te, jeśli tylko są odpowiednio dobrane, sprawiają, że nie mamy wątpliwości z identyfikacją produktu z określoną firmą. Bezbłędnie kojarzymy wybraną rzecz z konkretną marką. I najczęściej po nią właśnie sięgamy. Nie bez powodu więc specjaliści od spraw reklamy i wizerunku postawili przy kreacji marki na zmysł wzroku. Do niego bowiem odnosi się system identyfikacji wizualnej.
Aby zbudować taką identyfikację wizualną, która zmysł ten pobudzałaby w najbardziej pozytywny sposób, potrzeba wiele pracy, wysiłku, badań, ankiet i – przede wszystkim – świetnych pomysłów, realizowanych przez dobrego grafika. Nie bez znaczenia jest też znajomość współczesnych trendów oraz dotychczasowych rozwiązań graficznych, które wpłynęły na rozpoznawalność i sukces niejednej światowej marki. Warto uczyć się od najlepszych, aby stworzyć własną, niepowtarzalną kreację.
W rozeznaniu się w aktualnych trendach oraz w zgłębieniu ważnego zagadnienia wizualizacji firmy pomoże nam artykuł „Identyfikacja wizualna: podstawy, trendy i trochę kontrowersji”, który ukazał się na blogu Whizbrand http://www.whizbrand.com/blog/identyfikacja_wizualna_trendy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz