wtorek, 19 czerwca 2012

Być grafikiem

Grafika prasowa to niełatwe, ale kreatywne zajęcie. Magazyny, które przeglądamy, cała ich wizualizacja, to efekt pracy i pomysłów grafika.

Grafik musi umieć pogodzić własną kreatywność ze stawianymi mu wymaganiami
Bycie grafikiem… to ciągłe nastawienie na rozwój, tworzenie i dbałość o estetykę. Dobrze skomponowane graficznie publikacje są chętnie kupowane i czytane. Bycie grafikiem to zatem ciągła praca nad własnym warsztatem, wykorzystywanie efektywnych rozwiązań i pomysłów tak, aby przedstawić jak najlepszy projekt, również magazynów custom publishing.

Bycie grafikiem… to współpraca, kompromisy i elastyczność. To przedstawienie materiału w sposób, który uwzględnia jednocześnie uwagi redakcji, potrzeby rynku i własną pomysłowość oraz intuicję. To dość karkołomne połączenie, które musi opanować w swojej pracy grafik prasowy, owocuje jednak satysfakcją i dobrymi projektami.

Bycie grafikiem… to bycie estetą. To dobór typografii, kolorystyki i wszystkiego, co składa się na dobry layout. Umiejętności komponowania wraz z wykorzystaniem artystycznego zaplecza to w pracy grafika codzienność czy jest to magazyn komercyjny czy magazyn firmowy.

Jednak czy grafika prasowa to tylko morze pomysłów, kreatywności i dbałości jedynie o wygląd danej publikacji? Czym różni się praca grafika w dzienniku od pracy w magazynach kolorowych? Jakie sekrety kryje dobra współpraca między grafikiem a zespołem redakcyjnym? Czy grafik powinien być jednocześnie fotoedytorem, kolorystą i operatorem DTP? I od czego w ogóle zacząć, kiedy chce się zostać profesjonalnym grafikiem? Pytań jest wiele, podobnie jak aspektów pracy w tym wyjątkowym zawodzie. Odpowiedzi na nie znajdziemy w ciekawym artykule Doroty Cybulskiej „Malarze stron, czyli kilka słów o grafice prasowej”, zamieszczonym w portalu E-lekcje:

Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza