poniedziałek, 26 listopada 2012

Intranet zastąpi biuletyn firmowy?


Intranet to szybki, stały, łatwy i bieżący dostęp do informacji. Biuletyny firmowe pomagają zaś utrzymać społeczność w dobrych stosunkach i bliżej siebie. Czy więc nowe nie zawsze znaczy lepsze?

Nie w każdej firmie sprawdzi się intranet
Nie od dziś wiadomo, że multimedia powoli zastępują większą część życia społecznego. Coraz mniej jest gazet drukowanych, a coraz więcej czasu spędzamy, korzystając z komunikatorów czy serwisów społecznościowych. Nawet niektóre koncerty odbywają się już w systemie pay-per-view – czyli przed telewizorem.

Magazyn firmowy jest jednym z podstawowych narzędzi custom publishing. Czy intranet jest więc niezbędny w firmie? Jeśli praca opiera się głównie na zadaniach wykonywanych na komputerach dwukierunkowy kontakt jest niezbędny, by komunikacja wewnętrzna w firmie była sprawna i efektywna. Na samym początku intranet miał zastąpić biuletyny informacyjne wydawane w formie drukowanej. Obecnie pełni on jednak inny zakres funkcji.

Z drugiej strony dobry magazyn to najbardziej wiarygodne źródło informacji o firmie, a w przypadku firm, których większość pracowników nie ma dostępu do komputera (produkcja), często jedyne. Całkowita rezygnacja z drukowanego biuletynu pozbawiłaby ich możliwości zdobywania informacji. Poza tym nasz artykuł bądź zdjęcie opublikowane w gazecie nie zastąpi nigdy informacji podanych na nasz temat w internecie. Dużym plusem jest też to, że biuletyn można czytać w dowolnym miejscu i momencie, a nawet zabrać go do domu, by opowiedzieć rodzinie coś więcej o swojej pracy.

Narzędzia wykorzystywane do komunikacji z pracownikami warto wybierać z uwzględnieniem specyfiki firmy i sposobów komunikacji. Często złotym środkiem może okazać się połączenie intranetu z biuletynem, gdzie ten pierwszy pełni rolę tylko informacyjną, a biuletyn realizuje pozostałe podstawowe cele komunikacji, czyli integrację, edukację i motywację oraz zawiera elementy rozrywki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz