poniedziałek, 10 września 2018

Okładka „sprzedaje” biuletyn?

Planując wydanie nowej gazety firmowej, wielu specjalistów od komunikacji, zastanawia się, czy okładka profesjonalnego magazynu firmowego jest równie ważna jak w gazetach komercyjnych? No, właśnie – czy faktycznie tak jest?

Choć dla każdego wydawcy to truizm, raz jeszcze trzeba podkreślić, że strona tytułowa gazety jest najważniejszą kolumną w publikacji. Wiemy doskonale, że w pismach komercyjnych bardzo często to właśnie ona decyduje o zakupie lub rezygnacji z zakupu magazynu.

Nie inaczej jest w przypadku biuletynu firmowego! Ale jednak nie dokładnie tak samo. Przecież nasz czytelnik nie dokonuje zakupu w formie pieniężnej, by otrzymać gazetę. Niemniej kupuje ją w sensie wolicjonalnym – ma chęć ja przeczytać, obejrzeć. Albo nie... Dlatego, kiedy otrzyma publikację, która jest bezpłatna, ale nieatrakcyjna, i tak nie będzie jej czytał. Zawsze to atrakcyjność pisma warunkuje chęć jej poznania. Właśnie dlatego w projekcie graficznym magazynu custom publishing okładka zajmuje jedno z najważniejszych miejsc i warto dołożyć wszelkich starań, by była magnesem wydania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz