poniedziałek, 13 listopada 2017

Porozmawiajmy o czasie

Często, planując przygotowanie zupełnie nowego biuletynu custom publishing, osoby za niego odpowiedzialne zastanawiają się, ile czasu potrzeba na poszczególne etapy prac. Może się na przykład pojawić pytanie: ile średnio trwa łamanie biuletynu firmowego o objętości 20–24 stron?

Łamanie to – wbrew pozorom – bardzo czasochłonny etap prac nad biuletynem. Dlatego trudno jest jednoznacznie określić, ile godzin czy dni roboczych zajmie skład tak określonej pracy.

Czas składu zależy bowiem od wielu czynników, a wśród nich między innymi: od sposobu pracy grafika lub operatora i jego kompetencji oraz doświadczenia (czy szerzej agencji custom publishing), od rodzaju materiałów do opublikowania, od czasu oczekiwania na poszczególne materiały (jeśli nie mamy od razu kompletu), od objętości magazynu, a nawet od zaangażowanie redakcji i szybkości reakcji osób, które decydują o ostatecznym kształcie biuletynu.

Okazuje się więc, że kryterium objętości magazynu firmowego nie jest tu jedynym, decydującym wskaźnikiem, chociaż niewątpliwie bardzo istotnym. Do redakcji biuletynu należy zadbanie również o to, aby przepływ informacji między nią a grafikiem lub operatorem był poprawny, dzięki czemu może on wykonać pracę dokładnie według podanych wytycznych i w określonych wcześniej ramach czasowych.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz