poniedziałek, 8 lipca 2013

Inwestycja w reklamę internetową jest bez sensu!

Okazuje się, że reklama internetowa to zupełnie nietrafiony pomysł. Skąd ta pewność? Przeprowadzone zostały badania, z których wynika, że ponad 63 proc. młodych Polaków nie ogląda reklam internetowych, a aż 69 proc. osób wyraża wobec nich obojętność. Alternatywnym rozwiązaniem jest custom publishing.
Być może czas zrezygnować z reklamy internetowej

Mimo że młodzież spędza w sieci ponad 7 godzin dziennie, to aż 63 proc. z nich nie klika w reklamy internetowe, a dla 69 proc. są one obojętne. Co ciekawe, zainteresowanie nimi potwierdziło jedynie 3 proc. badanych! Takie wyniki świadczą o tym, że reklamodawcy nie powinni inwestować w ten typ reklamy, a skupić się na alternatywnym rozwiązaniu, jakim jest np. biuletyn custom publishing.

Powyższe dane to wynik badań przeprowadzonych wśród osób w wieku 15–25 lat przez firmę doradczą UnitedCast Entertainment. Pomimo wielu godzin spędzonych w internecie, 63 proc. respondentów nie jest zainteresowanych reklamami internetowymi. Tylko 13 proc. osób potwierdziło, że w nie klika, z czego 3 proc. odpowiedziało, że robi to często. Pozostałe 10 proc. osób wchodzi w reklamy, ale sporadycznie. Zdecydowana większość badanych, bo aż 69 proc., stwierdziła, że pozostaje obojętna na reklamę w internecie. Tylko 16 proc. uważa, że stanowi ona cenne źródło informacji o produktach i usługach, a aż 67 proc. uczestników badania jest zdania, że reklam w sieci jest zdecydowanie za dużo, tłumacząc, że są agresywne i nachalne.

Skoro reklama internetowa się nie sprawdza, co pokazują badania, warto zainwestować w alternatywne rozwiązanie, jakim jest custom publishing. Reklamodawcy decydując się na taki wybór, inwestują w mniej natarczywą formę przekazu. Magazyny custom publishing są znacznie mniej nachalne i nie wywołują w nas poczucia „przesytu” reklamą. Odbiorca docenia, gdy reklamodawca zada sobie trud dotarcia do niego i zainteresowania go ciekawą treścią.

Skoro dla prawie 70 proc. respondentów reklama w internecie nie ma najmniejszego znaczenia, to reklamodawcy powinni zastanowić się nad innymi, możliwymi rozwiązaniami. Inwestowanie w reklamy, które są niezauważane i ignorowane po prostu nie ma sensu.

Źródło: http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/reklama,reklama-internetowa-nie-rusza-mlodziezy,44380,2,1,1.html


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz