poniedziałek, 12 marca 2018

Font – on także jest komunikatem (4)

Kolejne pytanie, które nasuwa się podczas refleksji nad fontami, brzmi: czy ich wielkość powinna być stała?

I tu mamy odpowiedź jednoznaczną: tak! Niedopuszczalne jest zmniejszanie wielkości fontów, np. w sytuacji, gdy chcemy zmieścić dłuższy tekst na małej powierzchni. Nie tylko wygląda to nieprofesjonalnie, ale nastręcza trudności podczas czytania.

Niestety, choć na szczęście coraz rzadziej, można ten błąd spotkać w magazynach custom publishing. Zamiast skrócić tekst do rozmiarów, które pozwoliłyby na opublikowanie go ustalonym rozmiarem fontu, redakcja decyduje się na krok dużo łatwiejszy i szybszy, a mianowicie, dopasowanie wielkości czcionki do rozmiarów tekstu.

Musimy jednak pamiętać, że nie jesteśmy twórcami jednodniowej gazetki szkolnej, gdzie „wszystko ujdzie”. Jako profesjonalni twórcy biuletynu firmowego, który jest wizytówką naszej firmy, musimy dbać o wizerunek przedsiębiorstwa także poprzez tak – wydawałoby się – drobne decyzje, jak wielkość stosowanych w gazecie firmowej fontów!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz