poniedziałek, 5 marca 2018

Font – on także jest komunikatem (3)

Rozmyślając czy rozmawiając o doborze fontów, zastanawiamy się, czym – poza atrakcyjnością z punktu widzenia czytelnika – powinniśmy się kierować, wybierając ich rodzaj? I dalej: ile fontów może być zastosowanych w magazynie custom publishing, aby czytelnik nie doznał wrażenia „oczopląsu”?

Przy projektowaniu biuletynu firmowego na pewno trzeba pamiętać, by fontów nie było zbyt wiele. Ich nadmiar może prowadzić do wrażenia nadmiernego chaosu w naszej publikacji. Czytelnik ma kłopot ze zorientowaniem się, dlaczego w jednym tekście została zastosowana taka czcionka, a w kolejnym – zupełnie inna? Musimy mu tej dezorientacji oszczędzić, zachowując logiczny dobór, ale także odpowiednią liczbę stosowanych w jednej gazecie fontów.

W zupełności wystarczą 3–4 kroje. Oczywiście, nie wliczamy tu bardzo drobnych elementów w biuletynie, które czasem mogą być stworzone przy użyciu innego fontu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz